már
21

A kerítésről

Címkék: nyelvtanulás | Szerző: Patchoulie | 11:14 am

Újra itt, angol nyelvvizsga pipa (úgy érzem... remélem). Tegnap békésen pihengettem itthon, olvastam, kicsit neteztem, megnéztem az e-mailjeim... És egy akkora baromsággal találtam szembe magam, hogy majdnem leestem az ágyról.

Imádok nyelvet tanulni, jól is megy (nem az angol, az egy hosszú történet kolostorokról és egy Great-Britain nevezetű rémálomról...), így szívesen olvasok esetleges nyelvtanfolyamokról, mások tippjeiről, stb. De amit tegnap találtam, az olyan szintű ostoba kiszipolyozás, amit nem tudom, hogy igénybe vesz-e valaki is...

Randinyelvtanfolyam

Itt koppant az állam a padlón (ágyon). WTF??? Mi az, hogy randinyelvtanfolyam?

Hirtelenjében forró hullám futott végig rajtam (nem a szenvedélytől vagy a boldogságtól), felmentem a honlapra.

Alapból szemet szúrt, hogy:

  • Néhány nemzet női és férfi jellemzése megtalálható (tényleg rövid, semmi extra), és úgy is hirdetik magukat, hogy megismerkedhet a nyelvtanuló az adott nyelv kultúrájával... Ez mind szép és jó, de ők csak angolul tanítanak, 18 órát aztán vége, mehetsz a vakvilágba annyival, hogy Hello, I'm Tomika, I like you. Mesés. Itt külön megjegyezném, hogy oké, hogy az angol világnyelv, de ha te egy chico latino-t akarsz, akkor az angol az első nyelv, amivel kitörölheted a hátsódat, ugyanis ő nem fogja beszélni. Ha mégis, akkor olyan förtelmes lesz szegény angolja, hogy semmit nem fogsz megérteni belőle. (Nem hiszel nekem? Hallgass meg egy spanyol hírességet angolul nyilatkozni... Kíváncsi vagyok mennyit értesz meg belőle. Ha beszélsz spanyolul, akkor utána keress spanyol interjút is, a spanyolt ugyanis gyönyörűen beszélik és lehet érteni.)
  • Szimpatikus, hogy nyelvi önbizalmat akarnak adni... Az érdekelne engem, hogy mégis honnan. Nem tudom, hogy 18 óra alatt (nem anyanyelvi tanárokkal való beszélgetés során, hanem olyan emberekkel, akik alig makognak valamit - nevezetesen a csoporttársaid) mégis mi a tököm történik veled, azon kívül, hogy kétségbeesett szinglikkel összezsúfolódva egy teremben azon izzadsz, hogy meghívd beszélgetőtársad egy pizzára.
  • Fejleszd hatékonyan szókincsedet, nyelvhasználatodat! Hozol nekem anyanyelvi tanárt? Nem? Gondoltam.

Ezek után akkor megnéztem a felső füleket: tanáraink, vélemények, etc. Ott már kirobbant belőlem a röhögés.

  • Tanáraink fül alatt egy darab nő szerepel, akinek a fényképe inkább úgy néz ki, mintha valamit reklámozna és nem is ő lenne. Persze lehet, hogy ő, és a jó benyomás miatt nem raktak fel róla részegen éneklős képet egy wckefe társaságában, de ez azért mégis furcsa nekem.
  • Vélemények. Az oldal csúcspontja. Kettő, ismétlem KETTŐ darab vélemény, ugyanilyen hiteltelen képekkel, egy fiútól és egy lánytól, ami természetesen az egekig magasztalja ezt az egészet. A fiú rájött, hogy mi érdekli a nőket (a képet elnézve nem ő, az is biztos), a lány pedig pajkosan flörtölő hajlamra tett szert, miközben pörfiktül keni-vágja az angolt. Annál a mondatnál, hogy "bátran el tudok beszélgetni kedvenc könyveimről..." mutatkozott meg nekem a tanfolyam igazi valója. Erre annyit tudtam volna mondani, hogy vegyél egy nyelvkönyvet, jóval olcsóban megúszod az egészet. Talán már az első fejezetben is megtalálod, hogy kell elmondani azt, hogy My favourite book is...

 

Összefoglalva: szerintem maga az ötlet annyira nem lenne rossz, közvetlenebbé tenné kicsit a nyelvtanulást... De nem 18 órában, kifejezetten csak arra rámenni, hogy tudj nőzni/pasizni. Persze jó dolog ez, csak ettől te még nem fogsz tudni egy nyelven sem. 18 óra után sem, főleg úgy, hogy 6 héten keresztül mindig csak egy napot mész, 19:00 - 21:15. Inkább keress egy normális nyelvtanfolyamot, vagy magántanárt. Szerintem.

A bejegyzés trackback címe:

https://patchoulie.blog.hu/api/trackback/id/tr391856233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása